Opzeggen van je Vrijopnaam-contract
Wil je je contract bij Vrijopnaam opzeggen? Jammer om te horen, maar we helpen je graag verder. Op deze pagina lees je hoe je eenvoudig je energiecontract kunt beëindigen, waar je rekening mee moet houden, en wat je opties zijn.
Twijfels? Wij helpen je graag als je twijfelt over bijvoorbeeld een aanbieding van een andere leverancier. Dan weet je zeker of je de juiste beslissing maakt. Neem gerust contact met ons op, dan helpen we je vergelijken of met het beantwoorden van je vragen.
Hoe zeg ik mijn energiecontract op?
Het opzeggen van je contract kan eenvoudig via een van deze manieren:
- Telefonisch: bel ons op 085 – 30 32 652, op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur.
- Per e-mail: stuur je opzegging naar klantteam@vrijopnaam.nl. Vermeld je klantnummer en de gewenste einddatum.
- Via Mijn Vrijopnaam (web-app): log in op je persoonlijke omgeving en geef je opzegging door.
Let op: wil je overstappen naar een andere leverancier? Dan hoef je meestal niets zelf op te zeggen. Je nieuwe leverancier regelt dit voor je.
Houd rekening met de opzegtermijn
Bij Vrijopnaam geldt een opzegtermijn van 30 dagen. De einddatum van je contract hangt dus af van wanneer je de opzegging aan ons doorgeeft. Geef dit daarom op tijd door als je bijvoorbeeld gaat verhuizen of wilt overstappen.
Wanneer je gekozen hebt voor vaste tarieven kan het zijn dat we een opzegvergoeding verrekenen op de eindnota. Bij een variabel tarief (maand of dynamisch) zijn geen kosten verbonden aan het beëindigen van je contract.
Wat gebeurt er na het opzeggen?
Na het beëindigen van je contract:
- Ontvang je een eindafrekening binnen 6 weken.
- Heb je Panelenopnaam? Wij kopen de panelen van je terug. Je ontvangt (apart van de eindnota) een restitutiefactuur. We maken de restwaarde van je panelen automatisch over naar je rekening.
- Heb je een negatieve ervaring? Laat het ons weten. We staan altijd open voor feedback.
Overweeg je om terug te komen?
Dat horen we graag! Je bent altijd welkom terug bij Vrijopnaam. Check onze actuele tarieven en stap eenvoudig opnieuw over via onze website.
Veelgestelde vragen over opzeggen
👉 Bekijk de slimme vragen
Toch hulp nodig? Neem contact op via klantteam@vrijopnaam.nl of bel ons op 085 – 30 32 652.
Liever appen? Je kunt ook een WhatsApp sturen naar bovenstaand telefoonnummer. We helpen je zo snel mogelijk!
Slimme vragen over opzeggen
Bekijk alle slimme vragenJe kunt je contract opzeggen door dit telefonisch of per e-mail aan ons door te geven onder vermelding van je naam en klantnummer. Wij zijn op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur bereikbaar op 085 30 32 652. Het e-mailadres is klantteam@vrijopnaam.nl.
Let op: je kunt altijd opzeggen, maar houd wel rekening met de opzegtermijn van 30 dagen. En ga je verhuizen? Dan is het ook mogelijk om je energiecontract mee te nemen naar je nieuwe adres.
Het liefste zien we je nooit meer vertrekken! Maar mocht je om wat voor reden dan ook weggaan bij Vrijopnaam, dan kun je altijd het contract opzeggen. No hard feelings!
Houd rekening met een opzegtermijn van 30 dagen. Stap je over naar een andere leverancier, dan regelen zij de overstap. In alle andere gevallen kun je telefonisch (085 30 32 652) of per e-mail contact met ons opnemen.
Wanneer je gekozen hebt voor vaste tarieven kan het zijn dat we een opzegvergoeding verrekenen op de eindnota. Bij het variabele of dynamische contract zijn geen kosten verbonden aan het beëindigen van je contract.
Wij werken met contracten die altijd maandelijks opzegbaar zijn. Je zit bij ons dus nooit ergens aan vast.
Heb je een variabel contract voor stroom (en gas)? Dan kun je altijd kosteloos opzeggen. Heb je gekozen voor het 1-jaar-vast-tarief en zeg je op binnen één jaar? Dan kan het zijn dat we een opzegboete in rekening brengen. Meer over de opzegvergoeding lees je op onze webpagina.
Nee, je kunt maandelijks je contract met Vrijopnaam opzeggen. Indien je je contract opzegt, krijg je de restwaarde van je aanschafbedrag in een Paneelopnaam teruggestort. We schrijven je aanschaf per heel jaar af over de looptijd van 9 jaar. En rekenen eenmalig € 15,- administratiekosten.
Chatten of bellen naar 085-30 32 652 kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Mailen kan altijd!