Super snel, super simpel. Zo werkt het !

1. Na je aanmelding ontvang je binnen één werkdag per e-mail je contract.

2. In overleg stellen we de ingangsdatum en het termijnbedrag vast. Het vertrekpunt voor het termijnbedrag is het historisch verbruik, het Standaard Jaarverbruik (SJV). 

3. Wij regelen de overstap en kunnen de levering van energie binnen twee werkdagen starten.

4. Indien in de woning geen slimme meter aanwezig is, hebben we een foto van de meterstanden nodig vóórdat we met de levering starten.

WIJ GELOVEN IN DE ZON

Top bedrijf! Alles inzichtelijk en duurzaam

10!

Beveelt ons aan!

Fijne app die alles in zichtelijk maakt. Zelf zonnepanelen aangeschaft via vrij op naam en heb afgelopen jaar 30 % zelf opgewekt. Heb ook het idee dat het maandbedrag een stuk lager is dan bij mijn vorige leverancier. Ook klantenservice is super snel en vriendelijk

Goede service

9

Beveelt ons aan!

Het is natuurlijk een dienst waar je weinig aan kan toevoegen. Ik kijk dan voornamelijk naar prijs en klantvriendelijkheid van de service. Deze zijn perfect. Ik had in het begin enkele vragen die allemaal zijn beantwoord via de telefonische klantenservice. Ga zo door!

Top! Makkelijk geen poespas

10!

Beveelt ons aan!

Goede ervaring mee! Krijg vaak een overzicht van hoe ik er voor sta. Top! Geen gezeur, geen gedoe. Gewoon simpel. Ik houd daar van

Vrijopnaam krijgt een 9.1 op basis van 717 reviews op Klantenvertellen.nl

De 4 zekerheden van Vrijopnaam

Voordelig

Altijd zonnestroom voor de laagste prijs. We zetten namelijk géén winstmarge op jouw verbruik.

Duurzaam

Stroom waarvan je een goed gevoel krijgt. Van 100% Nederlandse zon (die schijnt vaak genoeg) èn CO2 gecompenseerd gas.

🌳

Eenvoudig

Overstappen regelen wij voor je. Wat je verbruikt èn opwekt kun je op elk gewenst moment bekijken in de app. Handig.

☎️

Flexibel

Opzeggen kan maandelijks, boetevrij, maar waarom zou je? De zon schijnt nog wel even (zo’n 5 miljard jaar).

🛋

Slimme vragen over Vrijopnaam

Bekijk alle slimme vragen

Voor je aanmelding hebben wij alleen je persoons-, adres-, contact- en betalingsgegevens nodig. En we vragen je de gewenste startdatum ('switchdatum') van je contract. Je kunt je via de website binnen drie minuten aanmelden.

Indien je een energiecontract afsluit voor een leegstaande woning, is het mogelijk om daar in overleg een leegstandstarief voor af te spreken. Het vertrekpunt voor het termijnbedrag is het historisch verbruik, het Standaard Jaarverbruik (SJV) en er geldt een minimumbedrag van € 25,-.

Klik op deze link om aan te melden voor een leegstaande woning.

Het termijnbedrag wordt bepaald op basis van het historisch jaarverbruik en de tarieven die op dat moment gelden. Je historisch jaarverbruik (ook wel Standaard JaarVerbruik (SJV)) krijgen we door van de netbeheerder en is gebaseerd op het historische verbruik op je adres. Met die gegevens berekenen we wat de verwachte jaarkosten zijn, inclusief energiebelasting, netbeheerkosten en vaste leveringskosten. Het maandbedrag is het verwachte jaarbedrag gedeeld door 12.

Nee, niet per se. Op de website maken we een schatting van het maandbedrag. Het werkelijke bedrag is gebaseerd het gemiddeld historisch verbruik op jouw adres. Dat verbruik noemen we het Standaard Jaarverbruik (SJV). In overleg kunnen we dit maandbedrag aanpassen.

Klanten die hun nota's niet betalen, kosten geld en dat willen we voorkomen. We willen deze kosten namelijk niet doorberekenen in onze prijzen; dan worden onze overige klanten hiervan de dupe. Daarom kunnen wij een waarborgsom vragen, alvorens je bij ons aangesloten wordt, wanneer bekend is dat je in het verleden betalingsachterstanden hebt gehad. Dit toetsen we o.a. met behulp van EDR Credit Services. Zie hiervoor ook ons privacybeleid. De gevraagde borg is 500 euro per product, stroom en gas.

Chatten of bellen naar 085-30 32 652 kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Mailen kan altijd!

Nieuws onder de zon